onsdag 31 mars 2010

Ytterligare ett fynd

Visserligen hade jag funderingar på att köpa en Woodstar ST12, om än på 400V. När en butik sedan får för sig att sälja ut kvarvarande exemplar för att tillverkaren vill sälja sågen i annan färg och under annat koncernnamn, suckade jag för mig själv och tänkte att det var synd att de bara hade enfasmaskinerna kvar.


Någon dag senare inser jag att en prissänkning med 40,5% gör att jag kan finna mig i att det är en enfasmaskin. Dessutom borde 2,2 kW istället för 2,8 kW vara hanterbart. Snabbt telefonsamtal till butiken för att kolla att de har någon såg kvar, och sedan en biltur på 45 minuter innan vi sladdar in på parkeringen.

Efter en hel del slit så har vi nu baxat upp sågen på vinden, i väntan på transport till stugan. 70 kg vägde visst hela paketet.

2 kommentarer :

  1. Anonym sa...

    Hej!
    Var inne och läste er blogg.
    Hittade ingen mailadress så jag skriver här.
    Jag undersöker avlopp HS0.607 och Bio-box för stuga. Undrar om ni köpte den varianten och hur ni tycker det fungerar.
    Hör av er.

    Norrland-Boden

  2. Joflopp sa...

    Hej,

    Kul att du har hittat hit. =)

    Vi har ännu inte kommit till skott med avloppet. Förhoppningsvis kan vi ta tag i det det här året.

    Bioboxen är fortfarande intressant för vår gäststuga som ligger en bit från vår större stuga. För det stora avloppen väger det mellan ett reningsverk från Raita, typ HS0.607, eller en kompaktfiltermarkbädd från Wostman.