onsdag 4 februari 2009

I startgroparna

Lilla B påminde mig (i rätt tid) om att det är hög tid att börja spara på små plastburkar av olika slag, som man kan så en massa saker i. Jag har ännu inte kommit underfund med vad jag ska så i år, men jag vet att jag hoppar över både lavendel och rosmarin. Det är helt enkelt inte värt mödan när man kan köpa sig en ICA-rosmarin och plantera. Snabbare och billigare. Jag tror däremot att det blir kantlobelia även i år. Förra året blommade den hur länge som helst!
Det får helt enkelt bli en tur till någon handelsträdgård eller liknande inom kort!

2 kommentarer :

  1. Lilla B sa...

    Tänker inte heller så rosmarin - har gjort det utan bra resultat. Bättre att köpa småplantor.
    Tomater och gurka ska jag så så småningom. Det låter kanske trist men det är det inte.:)

  2. Jo sa...

    Tomater är ju inte trista! Särskilt inte om man driver upp spännande saker som Angoratomater, som du gör!