tisdag 24 november 2009

Vårförberedelser


Även om stugan är vinterstängd och det kommer att dröja några månader innan vi kommer ut igen kan vi inte låta bli att planera och förbereda för nästa säsong redan nu. Jo har tidigare sagt att odlingsbäddar med pallkragar skulle vara perfekt för oss då den annars steniga och grusiga marken inte riktigt är gjord för att odla i. Problemet är bara att nya pallkragar kostar multum i bygghandeln och på Blocket brukar de ha en strykande åtgång.

Av en händelse kikade jag här om dagen på Blocket och fick syn på en annons om sex lastpallar och 13 pallkragar för hundra spänn. Som tur var hade annonsen inte legat ute många minuter innan jag såg den och samma kväll bytte sakerna ägare.

Lastpallarna hade vi ingen som helst användning för men eftersom det var allt eller inget som gällde för dealen fick vi snällt ta med oss pallarna. Då de inte var i superduperskick skulle det inte gå att sälja dem vidare, utan det var återvinningscentralen som gällde. Nu hamnade de dock hos ett par vänner med öppen spis i sitt fritidshus och kommer till nytta trots allt.

Nästa gång jag är på Bauhaus och ser vad de tar för sina pallkragar ska jag gotta mig extra åt att våra kostade 7,70 styck. =)

2 kommentarer :

  1. Loppan Lorum sa...

    Och vi tackar och bockar för "ved"-högen som numera fyller upp källarförrådet i väntan på att klabbarna ute i stugan ska börja tryta :)

  2. lisa sa...

    vilket fynd! att "hitta" pallkragar här och var är ju lite osäkert, de finns oftast när man minst behöver dem...