torsdag 29 juli 2010

Dahlior, dahlior!

Jag är kär i dahliorna! Nästa år ska vi gå fullständigt bananas med dahlior, det är vi helt överens om, jag och Joflopp. Kolla bara på den lite annorlunda kombinationen av färger som har dykt upp i en och samma låda med frösådda plantor. Och kolla gärna lite extra på närbilderna på en av dem, det är nämligen två blommor på en knopp (sista bilden visar baksidan av samma blomma)! Den knölen kan till och med jag tänka mig att gräva upp och försöka övervintra...

2 kommentarer :

  1. litet hus sa...

    åh så underbart! en gång var jag på ett bröllop där brudbuketten bestod endast av specialodlade (av brudens svärmor) dahlior i röd-orange-cerise-lila. den var helt UNDERBAR och jag fick med mig den hem (osentimental brud) eftersom jag fångade den. (nej, jag blev inte gift, och jag har fångat ytterligare en brudbukett)

  2. Jo sa...

    Litet hus: Ja, det måste vara superfint med en dahliabrudbukett!

    Hur går det med riddarsporren, har den växt till sig? En av mina (en vit) blommar när som helst!