måndag 2 maj 2011

Stubbkamouflage

Stubbarna som finns kvar efter trädfällningen i höstas är inte så tjusiga. Vi har planterat en fläder och en syrén, men det tar ju en stund innan de breder ut sig och döljer stubbarna så vi har gjort ett tappert försök att göra det lite vackrare under tiden.

I höstas satte vi påskliljor, balkansippor och pingstliljor och jag skulle våga mig på att påstå att varenda lök kom upp. Det är vi inte bortskämda med direkt. Pingstliljorna visade sig dessutom överraskade nog dofta underbart, det har jag inte märkt av förut.

3 kommentarer :

  1. litet hus sa...

    pingstliljor är så himla mycket finare än påsk-dito. är det inte konstigt att man inte kan köpa snittpingstliljor i 10-pack?

  2. Carin sa...

    Åh va läckert men ja stubbarna syns fortfarande. Jag fick tipset här hemma att ställa krukor med fint i ovan på dem, tyckte jag var en bra idé med undantag för att vi nu istället har dragit upp dem ;P Men kanske kan vara något för er. Hoppas allting är fint och att ni inte redan har längtat ihjäl er efter ert fina nya hus - grattis! Här är allting fin målade igår men har inte vågat idag med det så skiftande vädret.

  3. Jo sa...

    litet hus: ja, det vore nåt! :D

    Carin: Ja, förhoppningsvis kommer vi att kunna täcka stubbarna ytterligare med någon fin marktäckare så småningom. Dessa stubbar hamnar lite i utkanten av tomten så krukor skulle bli lite konstigt, men annars är ju det jättefint!
    Härligt att kunna måla sitt hus, vi längtar!