söndag 17 juli 2011

Tillbaka i rucklet

Semestern är äntligen här och vi ska bara slappa och inte alls tänka på flyttkaoset som vi har rymt från.
När vi kom hit efter att ha varit borta härifrån under tre lååånga veckor möttes vi av en prunkande trädgård.

Luktärterna har tagit sig superbra och behöver spaljeras upp på högre höjder, förra årets rudbeckior blommar och är lika vackra i år som förra året. Stockrosorna har börjat blomma (premiär för min del med stockrosor) och dahliorna är frodiga och har så smått börjat blomma. Det finns mycket att se fram emot här (till skillnad från trädgården i hus-huset...) och jag väntar ivrigt på att dahliaexplosionen ska börja.
Jag börjar med att visa de fina luktärterna som jag plockade idag. De ljusrosa är den trogna rosenvialen som blommar i överflöd varje år, de mörkröda och vita är de frösådda 'Night and Day' vars frön vi köpte i London. Rosenvialen doftar inte något alls, men de andra är ljuvliga!

2 kommentarer :

  1. Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

    Vart är ni, vi kommer gärna förbi :-)

  2. Loppan Lorum sa...

    Härligt att ni tajmat in blomningen så bra därute! Här har en av dina dahlior - en gul - börjat bloma, och jag väntar med spänning på at få se vad de andra ska få för färger :)