torsdag 11 augusti 2011

Loppis

Vi har ju inte slitit ut oss direkt på semestern. Vi har dock hunnit göra lite småutflykter, både till sjöss och på land. Bland annat åkte vi till en liten auktion ute på landet som anordnades av en idrottsförening men där fanns det inte en enda pryl som vi kände att vi ville invänta själva budgivningen på. Vi åkte vidare och hamnade på en förtjusande liten loppis mitt ute i ingenting med massvis med saker som vi ville ha. (Bland annat ett 50-talskök i perfekt skick, men det ville hon inte bli av med till vår stora förtrytelse...)

Jag köpte ett par flaskor att ha som vaser och ett par plåtburkar att ha.. ja, smått och gott i. Två av burkarna är IRA-burkar som jag plötsligt har insett att jag samlar på (det ser ut som om jag har vänt den ena burken fel, men det är ganska brett mellan "dekorationerna"). Sex IRA-burkar borde utgöra en samling, om än liten.

0 kommentarer :