måndag 10 september 2007

Gropen

Det som ska bli ett badrum är nu inget annat än en grop, om än med väggar och tak. Har fått bära ut mängder med jord och kapat trädrötter från närliggande träd. Berget kommer fram när jag tar bort jorden och jag inser nu att plintarna måste förankras i berget för att det ska fungera.











Allt virke är utrivet och ligger i en hög bakom huset i väntan på att eldas upp. Fick en tunna som hade innehållit kokosolja av killarna på återvinningsstationen. Det var bara att skära upp ett draghål i botten och sedan sätta igång att beta av högen med rivningsvirke. Det luktade som om jag poppade kopiösa mängder med popcorn. Ganska gott faktiskt!
Gick förvånansvärt snabbt att elda upp alltsammans i en tunna och när man väl var i farten, kom order från Jo via mobilen: "Elda upp barstolarna!". Det var bara att verkställa ordern. Jag kan inte direkt säga att jag led av åsynen av stolarna som bokstavligt talat gick upp i rök...


0 kommentarer :