tisdag 15 september 2009

Frön, frön, frön!

Eftersom jag inte har en massa kolonigrannar eller ens grannar på ön (eftersom de flesta inte har några blommor alls på tomten) som jag kan byta frön med, har jag tjatat på vänner och kollegor om fröbyten.
Hittills har jag lyckats byta till mig dessa frön:
- cremefärgad stockros
- röd stockros
- rosa hög vallmo
- vit mattram
- korkträd (!)

Givetvis har jag klickat hem lite fröpåsar också (från Odla och Impecta):
- Mix av luktärtor
- Scharlakansakleja
- Kinesisk Riddarsporre
- Azurriddarsporre
- Gullviva
- Praktklocka
- Akleja "Nora Barlow"
- Pompondahlia
- Dekorativdahlia
- Zinnia
- Jätteårästkrage
- Fingerborgsblomma
- Alunrot
- Foxglove Alba
- Sunflower, Vanilla Ice
- Klockranka
- Trädgårdsriddarsporre, "Gallahad"

I år ska det förkultiveras!

0 kommentarer :