söndag 12 juli 2009

Ingen rök utan eld

09:50 - Ett mistlurstjut ljuder över ön och jag tänker först att det var väldans vad Hesa Fredrik hörs väl från stan. Sedan går det upp för mig att det inte är måndag och att klockan absolut inte är 15:00. Inser att det måste vara öns brandlarm som hörs och jag sitter i storstugan och frågar Jo som ligger och sover om det inte är brandlarmet som hörs.

Nu klickar det till i skallen och jag rusar till badrummet för att peta i linserna. Hinner göra en överslagsberäkning på exakt hur jobbigt det skulle vara att springa bort med pulversläckaren innan det sakta börjar gå upp för oss att den möjligen kan vara årsmötet för samfälligheten som kallar. Snabb koll på nätet visar att det är årsmöte om mindre än tio minuter och att det bara är att hasta iväg.

Jo hinner gnugga den värsta sömnen ur ögonen och själv jobbar jag med att ventilera ut adrenalinet ur blodomloppet innan vi kommer fram och sedan försöker vi se så oberörda ut som det bara går. Klart vi hade koll på att det var idag mötet var. Jojomän, så är det.

0 kommentarer :