lördag 11 juli 2009

Semester och allt som hör till

De som känner mig vet att jag är svag för Laphroaig och andra tjärdoftande whiskysorter. Inför semestern plockade jag på mig ett nummer från Allt om Whisky och öl för att ha som slöläsning här ute i stugan. I slutet av tidningen stod en del artiklar om tyska öl, bland annat om Aecht Schlenkerla Rauchbier. Det där med öl gjord på rökt malt har jag missat helt. Kollade snabbt om ölen fanns på bolaget här ute, men det var dåligt med det. Bolaget hemma hade dock 25 flaskor på hyllan, fyra av dessa plockades raskt med i semesterpackningen och står nu på kylning. När vi kommer in till fastlandet ska vi hedra Lidl med ett besök då de har schwarzwaldskinka, givet tillbehör till denna öl.

2 kommentarer :

  1. lisa sa...

    smarrigt! grattis till både semester och ölfynd!

  2. Joflopp sa...

    Tack! =)
    Får återkomma med kommentar efter att förhoppningsvis inmundigat denna dryck tillsammans med tysk skinka.