måndag 6 juli 2009

Koloniträff

Idag var det dags för koloniträff igen och denna gång var det Lisa med Kolonin och balkongen som var värdinna. Hon hade massa fina saker i trädgården och hon bjöd oss på god mat. Sen tog vi en tur runt i hennes koloniområde och kikade på massa fina växter. När vi kom tillbaka till hennes lott hade regnet lockat fram massa otäcka sniglar, så vi fick varsitt "Döda snigel-redskap" och gick loss på de små kräken. Jag blev så chockad/fascinerad/äcklad av dessa djur att jag alldeles glömde av att fota i hennes trädgård. Jag har ju aldrig sett sådana förut, än mindre klippt sönder några.
Jag kom i alla fall fram till att jag är väldigt nöjd med att vi inte har några sådana påp andra sidan.
Denna fina ros fanns i en annan trädgård och var det enda jag fick fotat på grund av snigeluschlingarna. Men tack lisa, resten av kollobrudarna och kolloherren för en trevlig kväll!


1 kommentarer :

  1. lisa sa...

    tack själv! och du var så duktig med snigelklippandet, imponerande för någon som inte gjort det förr!