söndag 16 mars 2008

Helgens arbete

Jo övertygade mig om att en tvättmaskin inte skulle vara fel att ha i det nya badrummet. Eftersom golvet fortfarande är öppet gick det lätt att koppla in en extra vattenledning. PEM-slangen kommer att gå i ett rör genom golvet och ha en kulventil innan 1/2 tum slangen till tvättmaskinen. Skulle något hända är det bara att dra ut slangen genom röret.




När jag kröp runt i krypgrunden passade jag på att kolla hur köksavloppet egentligen mådde. Det mådde inte alls bra. Avloppet består av en tunn, räfflad plastslang som blivit ganska spröd under åren. Vissa ställen har stora hål, bara att ta tag i detta också och fixa riktigt avlopp.




Efter att ha kopplat in vatten och kämpat med klaustrofobin i krypgrunden kände jag att det fick bli lite arbete i det fria. Vårsolen fick mig att börja på den stengärdsgård som vi pratat om ska läggas i tomtgränsen mot vägen. Sten finns det gott om och efter några timmars hårt slit fanns det en början till vår gärdsgård.

0 kommentarer :