tisdag 18 mars 2008

Lilla Röd is back!

Idag har ett under skett! Farbor Polisen ringde upp mig och talade om att en båt som skulle kunna vara Lilla Röd fanns på deras gårdsplan. Han ställde lite frågor och det visade sig att det var Lilla Röd!!

Hurra, hurra! Lilla Röd är återfunnen! De hittade henne ståendes på kärran vid en väg, inte mer än sju mil från bryggan. Tydligen hade det blivit punktering på kärran och de usla bovarna såg väl ingen annan utväg än att lämna henne vid vägkanten. Sedan kom det en vänlig själ förbi som såg vår lilla båt, kände igen henne från foton han hade sett och ringde till polisen.

Tack snälla, rara, underbara människa som tipsade farbror Blå så vi fick tillbaka vår båt! Hade jag haft dig här, hade jag kramat dig tills du bad mig att släppa loss dig!

Nu får jag nöja mig med att vara dig evig tacksam!

0 kommentarer :