lördag 4 april 2009

Säsongspremiär!

Tack vare goda grannar, har vi äntligen lyckats ta oss ut till Rucklet. Allt var som vanligt. Förutom att det har varit en massa fåglar inne i huset och att frysen har gått sönder. Jag fattar inte hur dessa fåglar har tagit sig in? Inte hur de har tagit sig ut heller, för de var inte kvar inomhus, bara en massa spår efter dem.

Frysen då? Ja, den hade gått sönder och rätt mycket mat verkade ha stått och gosat till sig ett par veckor. Joflopp var den stora hjälten när han plockade ur all gammal mat och rensade. Jag tog i gengäld på mig att städa bort all fågelbajs som de små rackarna har lämnat efter sig. Jag behövde dock ingen andingsmask, så Joflopp gjorde helt klart den värsta uppgiften!

4 kommentarer :

  1. lisa sa...

    usch, pajade frysar är verkligen äckligt! Och vad trist med fåglarna! Men skönt för er att ni äntligen fick komma ut.

  2. Mor P sa...

    Uj, en pajad frys vet jag hur det är. Vi hade 20 kilo strömming och 5 kilo torsk i vår

  3. karro sa...

    usch, blä! stackars joflopp! hoppas inte fåglarna förstörde mycket inomhus

  4. Jo sa...

    Lisa: Ja, det var inte alls kul att rensa. Och då satt jag ändå bara i vardagsrummet och skrev upp allt Joflopp slängde!
    Det var underbart att vara ute, och det brukar ju hända saker är vi är där, så det är väl bara att lägga denna händelse till listan med övriga märkliga saker... :)

    Mor P: Isch! Vi hade massa mat, men inte så mycket fisk. Men ett par veckor till, och innehållet hade skapat en helt ny varelse... usch vad äckligt det är med gammal mat!

    Karro: Ja, det var synd om honom, han var duktig!
    Fåglarna hade mest bajsat ner, men det var inte mycket som förstördes, lite förvaringsboxar bara. Det kan man leva med.. :)