torsdag 8 oktober 2009

Ernst kom på besök

När jag tidigare idag höll på att lägga tillbaka det gamla brädgolvet i sovrummet kom Ernst förbi. Vad härligt att du lägger tillbaka det gamla golvet. Det känns genuint på något sätt. Trots att du bytt allt under golvet bevarar du rummets historia och karaktär. Se här, sa han och pekade på golvet. Se här hur de här gamla gamla märkena i golvet möts på nytt och återförenas när golvbrädorna kommer på plats.

Jag tittade på det golv jag lagt in och insåg att han hade en poäng. Det är lite mer charm med ett brädgolv som inte är helt perfekt och utan minsta lilla märke. Ernst sken som en sol. Är du inte hungrig? frågade han samtidigt som han gick för att sätta på kaffe. Några minuter senare stod en termos med hett kaffe och en
packe skinksmörgåsar färdigt. Vi knallade ner till havet, Ernst och jag. Där satt vi och kikade ut över det vackra landskapet och njöt av höstsolen.

Jag tror det bor en liten Ernst i oss alla. Det gäller bara att släpp
a fram honom bland alla måsten och krav. Nu ska jag ta mer kaffe och fortsätta njuta av utsikten.

2 kommentarer :

  1. Loppan Lorum sa...

    Å sicket finfrämmat!

  2. Jo sa...

    Det är klart att det bor en Ernst i oss alla! :D Ernsta lugnt!