tisdag 6 oktober 2009

Från en fas till en annan

Idag har jag äntligen lämnat rivningsfasen och gått in i den uppbyggande fasen. En liten milstolpe i sovrumsrenoverandet. Igår lyckades jag till slut få ihop pusslet och det blev faktiskt en ny golvregel. Idag kom den på plats och den är faktiskt mer stabil än de andra originalreglarna.

Stärkt av framgången började jag lägga plast i hela grunden. Blev riktigt bra och jag tror minsann att Dexter själv skulle varit nöjd. Nu ska förhoppningsvis den unkna lukten förbli borta när renoveringen är klar.

Som blindbotten ska vi ha speciella plattor som vi hittade på Beijer. En ty
p av plywoodplattor som är borbehandlade och kommer i behändigt format för att bara läggas på plats i facken. Nu är de ju anpassade för ett centrumavstånd om 60 cm och regeldimensioner om 45 mm, inte runt 62 cm och reglar med bredden 35 mm. För att plattorna inte ska falla emellan fick jag spika upp lite mer stödlist och helt enkelt en ursäkt för att testa spikpistolen på rikigt. Funkade som förmodat och jag kan lova att det gick fortare än om jag hade stått där med en hammare.

Med plattorna på plats ser det plötsligt ut som ett rum igen.



1 kommentarer :

  1. Jo sa...

    Så snajsigt!! //Gräsänkan